Flinders Ranges National Park, SA - Reisverslag uit Hawker, Australië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Flinders Ranges National Park, SA - Reisverslag uit Hawker, Australië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Flinders Ranges National Park, SA

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

21 Januari 2013 | Australië, Hawker

Vannacht de laatste nacht in het Rawnsley Park Station, bij het Flinders Ranges National Park. Het is hier geweldig, heel mooie natuur, schitterende bergen en vergezichten en vele kilometers wandelroutes. Wij verblijven in een van de eco-villa's, waar alles ook al even prachtig is. Wij zitten hier op de meest noordelijke plaats van onze vakantie en het is hier behoorlijk warm. Gistermiddag was het 42 graden! Wij hebben wel wat gewandeld en met de auto, airco, een stuk gereden, we hebben ook lekker geluierd en gelezen omdat het buiten veel te heet was. Wij zijn nu net terug van een sunset tour, waar we eerst een uurtje met een 4WD moesten rijden, soms door een diepe rivierbedding en dan weer tegen een heel steile berghelling op tot een plek waar we een fantastisch uitzicht hadden. Waar we, onder het genot van een glaasje bubbels en lekkere hapjes, de zonsondergang konden zien. Heel mooi. Morgen weer op stap, dan naar de Barossa Wine Valley.

• 21 Januari 2013 - 14:07

Bert En Corrie:

Het klinkt fantastisch! Spannende tocht zal het geweest zijn met 4WD! Wat een verschil in temperatuur, meer dan 40 graden! Het is hier koud en sneeuwerig. Gister mijn eerste rondjes op natuurijs geschaatst. Wat een andere beleving! Veel plezier en liefs!

• 21 Januari 2013 - 14:54

Blacky:

Ik geniet een beetje met jullie mee. Op trip met 4x4 moet wel echt avontuurlijk zijn. Barossa wine valley zal jullie een lekker glaasje presenteren, weet ik zeker. Na de bubbels (waar er vast nog meer van komen) en de zonsondergang(en). Hebben jullie de 'blind dusk' al ervaren, wanneer de rode aarde en de ondergaande zon met de zelfde kleur alles 'plat' slaat? Ik stopte de auto dan altijd, veel te link....

• 21 Januari 2013 - 16:49

Alice En Wim:

Dat klinkt allemaal heel mooi en spannend, heeft Anke de tocht wel goed doorstaan??
    We zullen op de kaart kijken waar jullie nu zitten.
    Hier hebben we veel sneeuw, wat erg mooi is en thuis is het lekker warm.
    Kunnen jullie de warmte daar goed verdragen?

We kijken uit naar het volgende verslag.

Heel veel plezier.
    liefs van Wim en Alice

• 21 Januari 2013 - 20:12

Hylke&Sonja:

Hoi, Het is hier inderdaad behoorlijk koud, maar binnen is het ook behaaglijk. Geen 42 graden.
    Wij hebben een weekendje met 3 feesten gehad, onder andere omdat Sonja's zus Hilda en zwager Kees beiden 70 jaar zijn geworden.
    Nu alweer verkassen.. Dat gaat nog wel even door als je veel wilt zien. Hoop dat het weer niet nog heter wordt. We wachten de fotoos af.
    Veel plezier in de wijnheuvels. Stuur gerust een f;esje op!

• 22 Januari 2013 - 09:50

Berend En Hanneke:

Bijzondere tocht is dit geweest, zo te lezen.
    Adembenemend op verschillende vlakken :-)
    Jammer dat foto's toevoegen niet lukt.
    Dat willen we allemaal zien als jullie terug zijn.
    Liefs,
    Berend en Hanneke

• 22 Januari 2013 - 13:20

Ger En Maria:

Hoi daar aan de andere kant van de wereld. Hier is het nog steeds winters, maar 42 graden is ook wat overdreven. Goed dat je dan wat rustiger aan doet. Die rit met de 4WD was volgens ons wel avontuurlijk.
    Bij dit soort temperaturen kun je beter in zo'n open 4WD rijden dan aan de wandel gaan. Op naar de volgende etappe.

I