Chanarmuyo, Argentinie. - Reisverslag uit Chañarmuyo, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Chanarmuyo, Argentinie. - Reisverslag uit Chañarmuyo, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Chanarmuyo, Argentinie.

Door: Dick.

Blijf op de hoogte en volg Dick

01 Maart 2014 | Argentinië, Chañarmuyo

Onze vakantie hier in Argentinie is steeds meer ook een avontuur. Gisteren was het plan om een tamelijk rustige dag te hebben, iets meer dan twee uur rijden tot onze volgende bestemming, mooi door de bergen, het was mooi weer, rustig aan. Toen wij een uurtje onderweg waren stond er opeens een meneer met een oranje hesje op de weg die ons gebaarde te stoppen. Hij deed een heel verhaal en ik verstond in elk geval "route barricades", en het was duidelijk dat een stuk weg voor ons was weggespoeld of ingestort, in elk geval wij konden niet verder rijden. Er was een andere route maar je moet om de bergkammen heen rijden en de nieuwe weg was bijna vijf uur extra. Eerst terug naar waar we waren vertrokken, en toen nog maar eens proberen. Het was een mooie rit, soms saai een uur lang door een soort woestijn, dan weer hoog door de bergen en een heel eind door een enorm groot en tientallen km's breed dal, tussen twee bergketens. Heel mooi om te zien. Zo nu en dan een klein stadje, gelukkig ook een waar je kon tanken, maar een (net) cafeetje of een winkeltje hebben we niet gezien. Langs de weg zie je regelmatig paarden, ezels, grote groepen geiten, die zomaar de weg overgaan. Ook nu moesten we regelmatig (modder)rivieren oversteken. Uiteindelijk waren we op de plaats van bestemming, Estate Chanarmuyo. Het was even zoeken want een bordje staat hier niet en toen wij er eindelijk waren stond er een man ons raar aan te kijken, het was duidelijk, wij werden niet verwacht.
Alles in het Spaans, maar de paarEngelse woorden die hij zei waren "no reservaties" en "fully booked". Hij ging bellen, eerst met ons Argentijnse reisburo en toen met andere hotelletjes in de buurt. Een uur lang hoorden we niets meer van die man en zaten wij daar maar een beetje. Toen kwam hij met een jongen die Engels sprak en die vertelde ons dat het probleem met onze reservering was opgelost en dat er een kamer voor ons in orde werd gemaakt. Wij waren erg blij met de kamer want wij hadden echt geen zin meer in nog eens verder te gaan, maar we vonden het wel een beetje apart dat het nu ineens wel kon.
Het is hier prachtig, helemaal aan het einde van de wereld, midden tussen de wijnvelden, op 1720 m hoogte en rondom ons allemaal bergen. Dit gebergte is de Sierra de Famatina, met besneeuwde bergtoppen van meer dan 6000 m. Vandaag zijn we even naar het stadje Chilecito gereden om diesel en peso's te tanken. De rest van de dag heerlijk relaxen, lezen en het verslagje maken, foto's doen, straks lekker eten. Prima zo. Morgen weer een avontuur, een paar rijden op ongeplaveide wegen, op weg naar Cafayate.

• 01 Maart 2014 - 23:32

Mooi hoor.

• 01 Maart 2014 - 23:48

Lenneke:

Wauw jullie worden al echt avonturies!!!go with the flow,is latijns amerika he!;)alles kan daar gebeuren!!en vooral geen haast en tranqiella!!mooie verhalen weer!!;)

• 02 Maart 2014 - 09:23

Annie En Blacky:

Nou dat is wel wat je noemt een avontuur. Af en toe misschien even "Argentijns" benauwd gehad? Maar gelukkig is er dan altijd weer een oplossing. Dat is ook juist het mooie van reizen dat er vaak onverwacht leuke dingen gebeuren. Goed om te zien dat alles goed gaat. Here the same.. Kussies Annie

• 02 Maart 2014 - 13:02

Ger En Maria:

Hoi Anke en Dick,

Wat een avonturen!! Jullie maken wel wat mee. Dat is weer eens wat anders dan een strandvakantie. Wel spannend elke keer. We zijn benieuwd naar de volgende adembenemende avonturen

Ger en Maria

• 02 Maart 2014 - 16:46

Hylke&Sonja:

Wij vonden Feijenoord Ajax ook heel spannend! (1-2) Ajax is met een been kampioen.
    We zien die avonturen van jullie helemaal voor ons. Vooral rustig blijven Anke.

Groeten
    H&S

• 02 Maart 2014 - 19:54

Berend En Hanneke:

Dat zal af en toe even diep ademhalen geweest zijn, lijkt me.
    Wat een trip.....
    Maar toch weer goed gekomen.
    Bijzondere ervaringen.
    Houwen zo !!!
    Heb het goed en hou het goed.
    Liefs van ons.

• 02 Maart 2014 - 21:11

Erik:

Als je denkt dat de bergen niet hoger kunnen dan kan dat blijkbaar toch. Op foto L1080184 zie ik dat. Ongelofelijk wat een hoge bergen! En die typische cactus, neem die maar mee want die op het Willemsplein kunnen we weggooien. Mooie foto's!

• 02 Maart 2014 - 21:17

Erik:

Vergeet niet eens een kort leuk filmpje te maken of een panorama landschapsfoto of iets dergelijks. (wel een goede resolutie foto, dan kan je die later afdrukken en mooi inlijsten!)

• 05 Maart 2014 - 15:06

Esther:

Wat een avontuur! Jullie hebben in ieder geval geen saaie vakantie! Veel plezier nog. Ben nu de verslagen aan het lezen. Beetje achterstand i.v.m. Carnaval....