Villa Union, Argentinie - Reisverslag uit Villa Unión, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Villa Union, Argentinie - Reisverslag uit Villa Unión, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Villa Union, Argentinie

Door: Dick.

Blijf op de hoogte en volg Dick

27 Februari 2014 | Argentinië, Villa Unión

Een paar foto's van gisteren heb ik zojuist doorgestuurd. Daarop kan je zien dat de wegen het moeilijk hadden, overstroomd met modder en water, helemaal weggezakt… Ons hotel in Valle Fertil was op een berg met uitzicht op een stuwmeer. Gisteren en ook vandaag weer moesten wij onder het rijden terug denken aan Australie, rechte wegen, soms vele tientallen km's lang, door een woestijnachtig landschap. Je ziet soms een uur lang geen auto, niemand. In Australie zag je regelmatig dode kangoeroes langs de weg liggen, hier zie je soms ezeltjes lopen, schapen, een vosje en we hebben twee keer een doodgereden koe langs de weg zien liggen en ook een keer een kaalgevreten geraamte van een koe. Het is hier anders dan op de Veluwe.

Vanmorgen op tijd vertrokken, wekker op 7 uur, op weg naar het Unesco erfgoed Ischigualasto El Valle de la Luna. Hier zijn fossielen gevonden van 230 miljoen jaar geleden en op veel plaatsen is de geologische geschiedenis gewoon aan de oppervlakte zichtbaar. Om het park te bezichtigen ga je met je eigen auto achter de gids aan die regelmatig stopt en dan een toelichting geeft over de bijzonderheden in het park. In het Spaans natuurlijk, net zo als de beschrijvingen in de folders of in het museum. Maar, we begrijpen er net genoeg van. Het gaat ons vooral om het beleven van de bijzondere omgeving en het zien van de heel mooie canons, rotsformaties, de vele kleuren….
Het is heel erg droog, enorm veel stof en wij waren vier uur onderweg Het is een zeer droge woestijn, heel mooi en indrukwekkend. Als afsluiting is er een bezoek aan het museum met een aantal dino's. Toen nog een uurtje rijden naar ons volgende verblijf in Villa Union, het hotel Pircas Negras. Nu heerlijk op het terras, wit wijntje voor ons en het is nu om een uur of zes nog steeds ruim 30 graden. Morgen meer.

• 28 Februari 2014 - 06:57

Berend En Hanneke:

Indrukwekkend !! Die foto met die reuzenknikkers ! Bijzonder
    En dertig graden zal prettiger zijn dan die aanhoudende regen en onweer in Mendoza.
    Ik mis het landkaartje bij jullie verslag, ligt dat aan mij ?
    Maar er is nog google maps...:-)
    En voort maar weer....

• 28 Februari 2014 - 06:59

Hanneke:

Ik heb de landkaart inmiddels weer te pakken...... het is nog vroeg hier :-)

• 28 Februari 2014 - 09:38

Trisha:

Wat prachtig!

• 28 Februari 2014 - 15:04

Bert En Corrie:

Wat een mooie plaatjes weer! Dan voel je je klein denk ik als je de natuur zo om je heen ziet. Het ziet er apart uit. Fijn om jullie verslag er bij te hebben en te weten wat jullie meemaken! Heb het fijn !!

Liefs

• 28 Februari 2014 - 17:32

Hylke&sonja:

Hoi avonturiers alweer een spannende reis mooie foto's goed verslag,
    Ik schrijf deze reactie vanaf mijn nieuwe iPad mini.
    Veel plezier.

• 09 Maart 2014 - 08:40

Arno :

Hoi,

Ik ben bezig met alle reisverslagen van jullie. Wat een fantastische trip...
    Ga snel verder lezen. Fijne vakantie nog....