Salta, Argentinie - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Salta, Argentinie - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Salta, Argentinie

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

07 Maart 2014 | Argentinië, Salta

Wij zijn in middels in Salta, het is nu 7 maart en de afgelopen dagen hebben wij nergens gebruik kunnen maken van internet. Het lag aan het slechte weer werd ons verteld waardoor verbindingen kapot waren…. In Cafayate zijn we twee dagen gebleven, we hebben bij het zwembad geluierd en het stadje bekeken, heel mooi. Daarna zouden we op weg naar Cachi en de weg daar naartoe is bijna helemaal ongeplaveid, dus over stenen, rotsen en zandwegen. Het lukte helaas niet om in Cafayate diesel te tanken, het was er gewoonweg niet. Dus we moesten met een halfvolle tank op weg. Om zeker te weten dat we van Catchi wel weer verder konden hebben we eerst gebeld met de, enige, benzinepomp in Cachi en we hoorden dat zij wel voldoende diesel hadden, dus we konden op weg. Het was een heel mooie rit, prachtige wilde natuur, mooie bergen met veel kleuren en allerlei vormen, en de weg was zoals beloofd allerbelabberdst. Wij zijn urenlang door elkaar gehost en je kon natuurlijk ook niet opschieten.
In Cachi kwamen wij in een prachtig oud soort landhuis waar wij heerlijk tot rust konden komen. Ik heb mij nog lekker laten masseren want het zat toch wel een beetje vast in de schouders. Goed gegeten en geslapen en de dag daarna weer verder, op weg naar Salta. Ook nu reden wij weer door een geweldig landschap, hoge bergen met sneeuwtoppen, grote valleien met rivieren, enorm veel heel grote cactussen en we moesten over een heel hoge bergpas. De afdaling was spectaculair en duurde wel bijna een uur. Gelukkig waren de wegen het meest wel van asfalt, een verademing na de rit van de dag daarvoor. Wij blijven nu drie nachten in Salta, in een oude haciënda met een enorme velden om ons heen en natuurlijk ook weer midden tussen de bergen. Om dat internet niet werkt in het hotel heb ik de laptop meegenomen naar Salta centrum, wij zitten nu koffie te drinken en gaan een paar musea en de kathedraal bezoeken en een beetje door het stadje slenteren. Het weer is helemaal opgeknapt, zonnig en warm. Het gaat goed met ons, nog een hele week vakantie tegoed.

• 07 Maart 2014 - 16:26

Marloes:

Wauw, prachtige foto's weer. Ook fijn om weer wat te horen/lezen van jullie. Geniet nog van de rest van jullie prachtige en avontuurlijke reis.

Dikke knuffels van ons uit Curacao

• 07 Maart 2014 - 17:28

Erik:

Echt fantastisch landschap, dat is het schudden wel waard denk ik. Heel wat anders dan Europa! Veel plezier.

• 07 Maart 2014 - 18:11

Berend En Hanneke:

En tegenliggers...????
    Zal een spectaculaire tocht geweest zijn , prachtige ervaring.
    En wij maar denken, waar blijven de berichten.....ja geen bereik, logisch.
    Geniet van het niets doen.
    Liefs van ons.

• 08 Maart 2014 - 11:09

Rutger:

Ja, echt schitterend! Bedankt voor de mooie foto's en het reisverslag. Geniet van de mooie vakantie!

Veel liefs uit Heemstede

• 08 Maart 2014 - 11:42

Blacky:

prachtig en spanend reis veilig...

• 08 Maart 2014 - 14:48

Hylke&Sonja:

He he, we waren jullie effe kwijt. Er spookten al gedachten door ons hoofd over berovingen en dergelijke. Moeten we jullie gaan zoeken in die wildernis. Gelukkig gaat alles nog goed. Fijn om weer wat te horen. Geniet er van, want wij hebben het idee dat dit geen jaarlijks uitstapje zal worden!
    Wij gaan vanavond naar AZ (Via de snelweg) ook spannend.

Groeten van Hylke&Sonja

• 08 Maart 2014 - 22:47

Bert En Corrie:

Nou jullie maken wel van alles mee hé! Is maar goed dat jullie een goede auto hebben he! Anke, jij zal af en toe wel peentjes zweten bij al die heftige tochten hé, maar je hebt gelukkig een goede chauffeur! Fijn dat het weer weer opgeklaard is, dan ziet alles er mooier uit toch? Geniet nog lekker een week en wij lezen met plezier nog mee de komende tijd. Liefs van ons

• 09 Maart 2014 - 12:36

Ger En Maria:

Hoi Anke en Dick,

We dachten ook even: we horen niets. Zou er wat zijn. Het is wel een avontuurlijk vakantie. Geweldig om te lezen. Mooie foto's ook.Wat een prachtige natuur. Overweldigend. We moeten heel zuinig zijn op deze planeet, blijkt ook nu weer. Maar een fatsoenlijke weg had er wel mogen liggen. Dan was het avontuur wel minder geweest.

Veel plezier nog, let op je zelf en elkaar.

Groeten,

Ger en Maria