Cafayate, Argentinie - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Cafayate, Argentinie - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Cafayate, Argentinie

Door: Dick.

Blijf op de hoogte en volg Dick

02 Maart 2014 | Argentinië, Cafayate

Vanmorgen vroeg opgestaan want wij weten inmiddels dat de reis zomaar wat langer kan duren dan in ons programma staat aangegeven. Gisteravond was ik de foto's aan het uploaden en toen viel ineens de elektriciteit uit. Dus ook geen internet. Het begon te regenen, eerst een beetje en toen gigantische plensbuien, later vergezeld met een fantastisch onweer dat zich in de loop van de nacht nog een paar keer herhaalde. Hoog in de bergen kan het echt tekeer gaan. Wij hadden het diner afgesproken om half negen, dan ben je hier de eerste, de volgende gasten kwamen om half tien, en er was nog steeds geen stroom. Het werd een diner bij kaarslicht, heel romantisch en ook heel lekker.
Vandaag was het weer een heel mooie reis, steeds afwisselende prachtige landschappen, veel regen, ook wel zon, hoog door de bergen. uren door een prachtige vallei, soms mooie groene begroeiing, een heel lang stuk door een woestijnlandschap, een stuk mooie snelweg maar hele grote stukken weg dat je eigenlijk geen weg kan noemen. Zandpaden, kiezelstraten, soms vooral grote keien met grote gaten, zo nu en dan door heel armoedige dorpjes waarvan je je nauwelijks kan voorstellen hoe de mensen daar moeten wonen. Overal zie je de last die iedereen heeft van de vele regenbuien van de afgelopen week, grote delen zijn overstroomd door modderwater. Wij zijn echt blij met onze grote auto, anders hadden we dit niet kunnen doen. Tegen drie uur waren we op onze bestemming van vandaag, en morgen, aangekomen. Het ziet er hier heel mooi uit, een prachtig koloniaal gebouw met meerdere patio's, een mooie tuin met zwembad en uitzicht op de wijngaarden en de bergen: Patios de Cafayate. Hier houden wij het wel even uit.

• 02 Maart 2014 - 22:04

Bert En Corrie:

Wat maken jullie toch mee!! Wel en heel ander vakantie dan de vorige he! Waren jullie niet bang met het onweer en dan zo in het donker? Lijkt me wel heel heftig! Niets voor mij. Prachtig, die wijnvelden en op de achtergrond de bergen. Zwem maar lekker, ga ik ook weer doen morgenvroeg maar dan wel in een andere omgeving. Afgelopen week hebben we fijne vakantie gehad en morgen weer aan het werk.
    Liefs van ons, Bert en Cor

• 02 Maart 2014 - 22:20

Alice En Wim:

Zo, heftig allemaal, maar toch een bijzondere ervaring.
    we wensen jullie nog een hele goede reis verder.
    Leuk om dat steeds te lezen en de foto's te zien.
    groeten Wim en Alice

• 03 Maart 2014 - 07:05

Berend En Hanneke:

Hebben jullie navigatie aan boord ? Dat zou betekenen dat al die kiezelpaden ook "beschreven" zijn ?
    De wegbewijzering zal niet aan anwb normen voldoen , toch ? :-) . En de streetview jongens en meisjes moeten ook die kant eens op....
    Enerverende reis hoor.
    Toch...mooie reis weer verder !

• 03 Maart 2014 - 13:35

HeMa :

Ola Anke en Dick

Spannend om jullie vakantieavonturen te lezen. Elke dag zeggen we tegen elkaar wat zouden ze vandaag weer mee maken. Ongelooflijk als je ziet hoe mensen soms wonen en moeten zien klaar te komen met natuurverschijnselen.
    We gaan ons nu omkleden om carnaval te vieren . Bij Henk is het al flink aan het kriebelen.
    Alaaf alaaf HeMa

• 05 Maart 2014 - 22:53

Ger En Maria:

Hoi Anke en Dick,

Het houdt niet op. Wat beleven jullie een avonturen. Jullie kunnen zeker blij zijn met die auto. Het is alsof het zo moest zijn. Een lekker etentje bij kaarslicht vergoedt veel na al die enerverende gebeurtenissen.

Let op jezelf en elkaar,

Ger en Maria

• 07 Maart 2014 - 10:49

Annie En Blacky:

Hee Luitjes is alles goed bij jullie? Waarschijnlijk nogal onderweg. Hier alles ok en ik kijk alweer uit naar jullie volgende bericht. Liefs annie