Freycinet National Park, Cole Bay. - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Freycinet National Park, Cole Bay. - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Freycinet National Park, Cole Bay.

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

07 Februari 2013 | Australië, Tasmania

Gisteren, dinsdagmiddag waren wij om een uur of 3 in ons nieuwe onderkomen, en heel mooie eco-villa hoog tegen Mount Paul vlakbij het National Park Freycinet. Een fantastisch uitzicht over Oyster Bay en midden in een groot bos. Helemaal alleen, ver van de bewoonde wereld. Kangoeroes om het huis is nu al heel gewoon, gisteravond liep er een wombat bij ons langs. Heel bijzonder. Het is heel warm, 33 graden en alle wandelpaden zijn gesloten door het bosbrandgevaar. Wij bezoeken wat leuke stadjes en vanavond gaan we naar mini pinguïns kijken, een bezienswaardigheid hier. In ons huis is geen internet mogelijk, dus hebben we nu een internetcafe opgezocht, ook gezellig.

  • 07 Februari 2013 - 07:01

    Wim Steinmann :

    Weer jullie leuke bericht gelezen en weinig kangaroes en pinguïns hier, wel een mooi uitzicht uit mijn hotelkamer op de 25ste verdieping.
    Ik was gisteren in Hiroshima, waar ik ook al was in 1979. Het blijft indrukwekkend om het monument en het museum te bezoeken. We eindigden ons concert met een lange stilte als eerbetoon aan de slachtoffers. Vandaag weer teruggevlogen naar Tokyo, nu even shoppen repeteren en concert en na afloop lekker eten met een biertje.
    Hoe is het eten daar in Tansmanië vroeg ik me af?

    Goede reis verder, blijf jullie volgen
    Internet/wifi is hier overal en ik ga zo ook Skypen met kleindochter Olivia, geweldig toch.

    Liefs,
    Wim

  • 07 Februari 2013 - 09:56

    Blacky:

    Helemaal Tasmanië zo ik die herinner. De kleine pinguïns komen ook op het vaste land voor, maar dan op de hoogte van Tasmanië zeg maar. Ik vond het toen heel apart, geen sneeuw of kou. Geniet maar lekker door, dan genieten wij mee van jullie verslagen. Groetjes ook van Annie, Blacky

  • 07 Februari 2013 - 10:03

    Alice En Wim:

    Lieve Anke en Dick,
    Leuk om jullie belevenissen te lezen en de temperatuur is nu ook goed, begrijp ik.
    Vanuit een koud en winderig Rotterdam lees ik graag hoe jullie heerlijk genieten.
    Wat is dat tegenwoordig toch geweldig dat we zo makkelijk met elkaar kunnen communiceren.
    Ik heb met Wim iedere dag contact via skyp. Dat hadden we 30 jaar geleden moeten hebben!!!!

    Geniet van jullie reis en wij genieten een beetje met jullie mee.

    heel veel liefs van Alice

  • 07 Februari 2013 - 10:21

    Berend En Hanneke:

    Dat klinkt helemaal prachtig.
    Tasmanië lijkt op de kaart erg rotsachtig ? Is dat ook zo . En veel meren ?
    En je jasje kan je thuis laten, neem ik aan.
    Voelt het warmer dan de 31graden die jullie op Curaçao gewend zijn?
    Magnifieke ervaring...
    Liefs

  • 07 Februari 2013 - 19:31

    Hylke&Sonja:

    Ha ha, lekker in het enge bos! Zijn jullie ook de Tasmaanse tijger en de Tasmaanse Duivel al tegengekomen? Of de echte Aboriginals?
    Smaakt de kangoeroe hamburger bij de Mac Donald ook lekker? Of houden jullie het bij de kangoeroe biefstuk. Hoe is het eten eigenlijk? Is het Westers of toch wel met een Australisch tintje?
    Het is heel leuk dat we mee-reizen. Liefs en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 22054

Voorgaande reizen:

26 September 2019 - 14 Oktober 2019

Japan

19 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Argentinië

10 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

15 Januari 2013 - 19 Februari 2013

Australie en Tasmanie

Landen bezocht: