Apollo Bay, Australie - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Apollo Bay, Australie - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Apollo Bay, Australie

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

31 Januari 2013 | Australië, Apollo Bay

Gisteren en vandaag hebben wij de omgeving bezocht en het is allemaal prachtig. De oudste vuurtoren van Australie, een bos met heel veel Koala's, in het wild, een bos met oude heel hoge bomen, wel 300 jaar oud en vandaag zijn wij naar het regenwoud geweest. Het is echt een Rainforest en het regent vandaag al de hele dag, dus wij weten hoe dat zo komt. Gelukkig hebben ze hier naast de vele wandelpaden ook (grind)wegen die tot diep in het bos en vlakbij de watervallen komen, want wandelen is vandaag geen optie. Wel zo nu en dan spannend rijden, maar het is wel de moeite waard. Van de hittegolf is hier niets meer te merken, onderweg was het zelfs 13 graden, niet veel warmer dan in NL. Maar wij houden vol, morgen naar Melbourne waar het ook al dagen schijnt te regenen.

• 31 Januari 2013 - 08:41

Bert En Corrie:

Prachtig, die Koala's! Hoe reageren ze op mensen? Die hele hoge bomen doen me een beetje aan Canada denken. Machtig he! Dan ben je maar een klein mensje!
    Ik hoop dat jullie toch ook een beetje zomers weer krijgen want hitte is niet alles maar dit hoeft nou ook weer niet he! Fijn dat jullie zo genieten, ga zo door!

Liefs

• 31 Januari 2013 - 08:56

Monique:

Tjonge wat mooi. Dan waan je je toch af en toe in net paradijs!

• 31 Januari 2013 - 09:16

Blacky:

Een waar jullie nu zijn gematigd regenwoud moet wel een geweldige indruk maken! Is er aan jullie verteld nooit onder een boom met een koala te gaan staan omdat ze af en toe naar beneden vallen? Door het eten van eucalyptus blad worden ze soms zo high dat ze los laten, waar ze heel goed tegen kunnen. Het voordeel van de lagere temperatuur is dat je minder slangen op de paden tegenkomt. Lekker op naar Melbourne.

• 31 Januari 2013 - 11:30

Marloes, Rogier, Jelle En Femke:

Wauw, wat een prachtige natuur, jammer dat het zoveel regent. Wat hebben jullie al veel gereisd en gezien. En nu weer op naar de volgende bestemming. Safe trip!
    xx

• 31 Januari 2013 - 11:46

Ger En Maria:

Hoi,

De foto's zijn schitterend. Wat een mooie reis.
    Jullie vallen wel wat het weer betreft van het ene uiterste in het andere. Gisteren was het hier winderig, nat en 11 graden. Ook raar voor de tijd van het jaaar. Hopelijk wordt het weer wat warmer als jullie in Melbourne zijn.

Groetjes,

Ger en Maria

• 31 Januari 2013 - 12:32

Paula & Hans:

Hi there down under,
    Wat een prachtige natuur, geweldig dat regenwoud en die koala's. Vind het zulke grappige beestjes. Dat het wat koeler is, is misschien wel even goed, des te lekkerder is het als het weer wat warmer wordt. Nog een mooie trip verder.

Liefs en groetjes,
    Paula & Hans

• 01 Februari 2013 - 17:31

Hylke&Sonja:

Wat een prachtig beessie zo'n koala. We zoeken nog een huisdiertje, neem maar mee ik de koffer, toch?
    Veel plezier in Melbourne, eigenlijk weer de bewoonde wereld.
    Groeten

• 01 Februari 2013 - 17:49

Jeroen Van Winden:

Wat een machtig mooie reis. Ik hoop ooit ook nog eens naar Australië op reis te gaan. Op deze manier is de reisplanning alvast voor elkaar.

Nog veel mooie reismomenten gewenst.

Jeroen.

• 01 Februari 2013 - 22:20

Wim Steinmann :

Hallo Anke en Dick.
    Mooie foto's zag ik weer van jullie reis. Ik volg jullie reis hier vanuit Japan, leuk hoor dat dit allemaal zo gemakkelijk gaat. De wereld wordt dan toch wel klein en ovezichtelijk.
    Ik spreek Alice iedere avond even via Skype om bij te kletsen. Als zij naar bed gaat is het hier alweer de volgende ochtend. Ik ben nu in het westen van Japan in de sneeuw en ga zometeen per HS trein naar Osaka, lekker 300 km per uur. Vind ik veel prettiger da al dat vliegen.overigens kun je onze tournee ook volgen op de RPHO site. Ik schrijf af en toe ook op de blog is de bedoeling. Ik wens jullie een mooi vervolg van jullie reis en blijf jullie volgen.... Groet Wim