Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Dick.

Blijf op de hoogte en volg Dick

22 Februari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Jammer, bij de foto's had ik een uitgebreid verhaaltje geschreven, maar dat is ergens tussen hier en daar kwijt geraakt. Nog eens proberen:
Gisteren, donderdag, zijn wij een eind gaan lopen vanaf ons hotel, eerst naar het Plaza San Martin waar een heel oude, gigantische ficusboom staat. daarna door oude straatjes, een kerk bekeken en toen naar de Puerto Madero. Dit is het oude havengebied dat helemaal is opgeknapt met winkeltjes en restaurants, heel leuk om te bekijken. Het was heel warm en we hebben er heerlijk gegeten.

Vanmorgen om 9.00 uur stond een gids voor ons klaar voor een "private guided citytour". wij zijn rondgereden door allerlei wijken van de stad, we hebben in parken gewandeld, het oude kerkhof waar Evita Peron is bijgezet bezichtigd, het was zo groot als een stad, de kathedraal van binnen bekeken, en natuurlijk op het Plaza de Mayo gewandeld. hier is het presidentiële paleis en het plein is vooral bekend van de protestmarsen van de Dwaze Moeders. Daarna naar de oude wijken San Telmo, de bakermat van de tango en La Boca, met het stadion en de haven met de geschiedenis van de eerste immigranten. Het was een fantastische manier om de geschiedenis van de stad te leren kennen, we hebben veel oude gebouwen gezien, gezien hoe diverse wijken heel verschillend van elkaar zijn en ook heel veel standbeelden van ruiters te paard gezien. Wisten jullie dat je aan het standbeeld kan zien of de betreffende militair een normale dood is gestorven of dat hij op het slagveld is "gebleven"? Als het gebeeldhouwde paard op alle vier benen staat is de berijder op een natuurlijke manier dood gegaan. op drie benen betekent een dappere dood in de strijd.
Vanmiddag moesten we eerst even bijkomen van alle historische feiten, het meeste waren we inmiddels alweer vergeten, helaas. Daarna wat gewinkeld, je blijft lopen in zo'n stad. Wij vinden het wel een heel mooie stad, al is het heel erg druk. In de stad zelf wonen ca. drie miljoen mensen, in de metropool ongeveer 12 miljoen mensen!
Het is nu al laat. Morgen, zaterdag gaan wij opnieuw de stad in en wij houden jullie op de hoogte.

• 22 Februari 2014 - 07:25

Trisha:

Het ziet er ook echt heel leuk uit op de foto's. Geniet er van xx

• 22 Februari 2014 - 09:04

Berend En Hanneke:

Leuk, die foto's erbij.
    Ik zie dat de temperatuur bijna Curaçao-se waarden heeft en dan een stad bekijken, ja lekker warm.
    En door de gids krijg je in sneltreinvaart allerlei informatie over het land, maar je had van te voren vast al een boekje aangeschaft :-).

Enjoy the trip !

• 22 Februari 2014 - 13:48

Hylke&Sonja:

Hoi Anke en Dick

Prachtige fotoos, Wat zijn jullie weer ondernemend! Geniet ervan en kijken uit naar het volgende bericht.
    Wij zijn nog aan het bekomen van onze jetlag maar gaat elke dag beter.

• 22 Februari 2014 - 17:55

Ger En Maria:

Hoi Anke en Dick,

Jullie zijn meteen goed begonnen. Na het startschot meteen los. Mooie foto's van karakteristieke plekken. De ficusboom springt er echt uit. Zo mooi hebben we ze in de huiskamers nooit gezien. Magneprachtig. Van die veldheren wisten we niet. Zou dat in Europa ook zo zijn? Dat zoeken we op. We kijken al weer uit naar de volgende ronde.

Ger en Maria