Japan, Kanazawa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Visser - WaarBenJij.nu Japan, Kanazawa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Japan, Kanazawa

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

01 Oktober 2019 | Nederland, Amsterdam

Gisteren, maandag 30 september, zijn wij van Tokyo naar Kanazawa gereisd. Wij vertrokken van Tokyo Station, heel erg druk maar wij vonden prima onze weg, met de Shinkansen de hoge snelheidslijn, supersnel en je reist als in een vliegtuig.
In Kanazawa werden wij opgewacht door een mevrouw die ons die middag de belangrijkste plekjes van de stad gaat laten zien.
Kanazawa is een hele oude stad, nooit getroffen door een aardbeving of gebombardeerd, dus nog heel veel originele plaatsen te bekijken. Eerst gingen wij naar een oud Samurai huis met mooie tuinen, onze gids gaf natuurljk overal toelichting bij. Daarna naar het Kanazawa kasteel, bovenop een berg dus veel trappen klimmen en het was weer bloedheet, maar erg interessant. Toen naar het beroemde, heel oude en een van de mooiste parken van Japan, het Kenroku-en, prachtig en lekker in de schaduw. Daarna in een werkplaats geweest waar bladgoud wordt gemaakt wat wordt gebruikt voor bijvoorbeeld sieraden, boeken, prenten, wandbekleding, e.d. en tot slot een wandeling door het oude Geisha district, waar wij een authentiek Geisha huis hebben bezocht. Wat een verhalen en wat een indrukken!
Om vijf uur werden wij bij het station opgewacht door een chauffeur die ons naar ons hotel bracht, een uur rijden: Beniya Makuya, in Yamashiro Onsen. Het is een Spa hotel met zelfs op onze eigen heel Japans ingerichte kamer een prive mineraalwaterbad. Het diner was fantastisch, tien gangen, allemaal schaaltjes met kunststukjes van vooral vis e.d. Met als afsluiting een verjaardagstaartje en “happy birthday”!
Morgen een rustdag, daar zijn wij inmiddels heel erg aan toe.

• 01 Oktober 2019 - 08:16

Erik:

Fantastisch, mooi verhaal. Rust lekker uit.

• 01 Oktober 2019 - 09:57

Ger:

Dat was een intense dag en dat nog wel op je verjaardag. Echt genieten. Dat belooft nog veel moois. Maria en Ger

• 01 Oktober 2019 - 10:17

Hanneke:

Gelukkig kan ik ook meelezen en kijken nu...wat een ervaringen daar in Japan...bijzonder hoor. En heerlijk eten ...al die mooie kunstwerkjes op je bord.. even wat anders dan onze andijviestamppot . Tot het volgende verhaal

• 01 Oktober 2019 - 10:35

Henk En Margriet :

Jullie zien er prachtig uit in de kimono,s. Lekker eten
    Leuke foto’s. Mooie verhalen. Geniet van de rustdag.

• 01 Oktober 2019 - 12:48

Henriëtte:

Mooi om zo met jullie mee te reizen en te zien hoe bijzonder het er kan zijn. Even rust kan ik me voorstellen. Daarna op naar de volgende indrukken. Veel plezier!

• 01 Oktober 2019 - 15:45

Connie:

Het duurde even voor ik het doorhad dat de mails van jullie zijn; bijna weggeklikt oef! Wat leuk allemaal! Van die gerechtenfoto's loopt me het water in de mond!

• 01 Oktober 2019 - 20:53

Wil :

Het ziet er nu al naar uit dat Japan jullie past als een kimono. Ik ben heel benieuwd naar de verdere ervaringen. Nog gefeliciteerd!