Tokyo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Visser - WaarBenJij.nu Tokyo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Tokyo

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

29 September 2019 | Nederland, Amsterdam

Het is nu zondagavond, ongeveer acht uur, in NL nog middag , zeven uur vroeger. Gisteren hebben wij de hele dag met onze gids door Tokyo gereisd, met de trein, de metro en heel veel gelopen( 20.000 stappen). Later op de kaart bleek dat wij een enorme afstand hebben afgelegd en wij hebben heel veel van de in de reisgids benoemde bijzondere plaatsen gezien: eerst het Keizerlijk paleis, daarna met de trein naar het Shinjuku station (3,6 miljoen reizigers per dag!) en naar de Meiji Shrine, de belangrijkste Shinto-tempel van Japan, waar wij ook nog een prachtig bruidspaar zagen; gekeken bij het heel drukke kruispunt Shibuya crossing en de Takeshita-dori Street, met het katten café.
Toen even naar Akihabara met winkels vol met elektronica en games, heel druk en enorme herrie, en daarna naar de wijk Asakusa met de Senso-ji tempel, een van de oudste Boeddhistische tempels. Het was daar heel druk, heel gezellige winkeltjes, allemaal indrukwekkend om te zien. Om vijf uur namen we afscheid van onze gids en zijn wij uitgeput op een terrasje beland, eindelijk ons eerste wijntje!

Vandaag, zondag, konden wij ons eigen programma maken. Het was mooi weer, in de zon zelfs best heet, en dus gingen wij naar een park: het Hagen-Rikyu park. Heel mooi, veel oude bomen en heerlijk om een paar uurtjes te relaxen. Daarna zijn wij naar het Ginza winkelgebied gelopen, met alle enorm luxe en heel grote warenhuizen en restaurantjes. Wij zijn een hele tijd in Itoya geweest, zeven verdiepingen met van alles wat met papier te maken heeft, prachtig! Met de taxi naar het hotel, lekker gedoucht en op de kamer een diner besteld. (vrijdag hebben wij hier in het restaurant gegeten, heerlijk en fantastisch mooie gerechten, dat kostte twee en een half uur en heel veel ¥’s en daar hebben wij een hele tijd van moeten uitbuiken)
Morgen gaan wij verder reizen, met de Shinkansen naar Kanazawa. Ook spannend, nu moeten wij op Tokyo station onze weg vinden, wij waren daar gisteren en het is daar mega druk!

• 29 September 2019 - 15:34

Blacky:

¥ Wat een mooi verslag, goede indruk van jullie avontuur. Een enorme drukte zo te lezen. Niet zo goed voor te stellen. Op naar het volgende indrukwekkende deel, we genieten een beetje mee.

• 29 September 2019 - 16:15

Marloes:

Wat leuk om te lezen. Nu al zoveel gedaan en gezien. Leuk om weer via een blog op de hoogte te blijven. Nu al benieuwd naar alle foto's.
    Voorzichtig in die drukte en geniet!
    XX

• 29 September 2019 - 16:36

Ger:

Mooi verslag. Veel meters gemaakt. Maar de inspanningen leveren mooie ervaringen op. Het zal er drukker zijn dan in Epe. Dat is wel duidelijk. Je went er wel aan!!!

• 29 September 2019 - 17:16

Hylke En Sonja:

Ja Tokyo is groot en er wonen meer mensen dam in Nederland. Shibuya is net een mierenhoop. Trouwens het is hier 5 uur geweest: Dick, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag en nog vele reizen samen gewenst! Wij zitten een paar gage in Gladbeck, bij van der Valk. Dat is maar twee uurtjes rijden.
    Hebben jullie Tokyo ook ondergronds al bekeken, dat is ook een samenleving op zich.
    Het zal niet meevallen de juiste weg te vinden op het Centraal station van Tokyo, maar daar hebben ze nog wel westerse aanwijzingen.
    Hebben jullie geen last van de jetlag.
    Nog veel plezier. Groetjes van Sonja&Hylke

• 29 September 2019 - 17:33

Erik:

Geweldig!

• 30 September 2019 - 13:03

Corrie:

Wat een ervaringen al een paar dagen. Leuk om te lezen. Dick heel hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde en mooie jaren samen met Anke. Liefs van ons