Kyoto, Japan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Visser - WaarBenJij.nu Kyoto, Japan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Kyoto, Japan

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

04 Oktober 2019 | Nederland, Amsterdam

Om half zes hadden wij een afspraak met een gids voor een korte wandeling door de wijk Gion, bekend als het Geisha district. Het was leuk, heel oude houten huisjes in smalle straatjes, mooie Japanse lampionnetjes, maar omdat het allemaal erg donker was, viel het toch een beetje tegen. Wij hebben een mooie kamer in een prachtig hotel en weer heerlijk gegeten.
De volgende dag moesten wij haasten met het ontbijt, want om 9 uur stond er alweer een gids klaar, en die weten hier van wanten!
Meestal verplaatsen wij ons per taxi, dat schiet het meeste op, soms met de metro en we lopen heel veel. Vandaag eerst naar het Nijo-jo kasteel, van buiten indrukwekkend, van binnen heel groot en heel bijzonder en dan ook nog een prachtige tuin. Daarna waren wij mooi op tijd om een kimono show te bewonderen en dan opschieten want om een uur is er een afspraak met een originele theeceremonie bij de geisha of de maiko (de leerling geisha) op de plek waar zij haar gasten ontvangt. Dat was bijzonder, een privé ontvangst, een kopje thee, wat heen en weer praten, foto’s maken: “a glimpse inside thuis usually hidden world”. Om een uur of twee vonden wij gelukkig een Starbucks en konden wij ons eerste kopje koffie drinken met een broodje. De gidsmevrouw doet eigenlijk niet aan lunchen, maar omdat wij het waren kon het er even vanaf. Daarna naar een heel oude pottenbakkerswerkplaats annex museumpje, dat was interessant en heel mooi. Tot slot naar de Sanjusangendomawari-do, een grote tempel met de duizendarmige Kannon, de bodhisattva van het mededogen, met haar duizend discipelen. Echt, je weet niet wat je ziet, het is ongelooflijk! Daarna in looppas in de regen naar ons hotel, dat gelukkig zo’n beetje om de hoek bleek te liggen. Het was een mooie dag, heel veel gezien en wij zijn heel veel wijzer geworden over van alles over vooral het vroegere Japan.
Morgen nog een dagje Kyoto, maar dan op eigen tempo.

• 04 Oktober 2019 - 12:55

Hylke En Sonja:

Ja, vakantie is hard werken! Maar toch wel een unieke belevenis! Nog veel plezier en groeten .

• 06 Oktober 2019 - 12:18

Ger En Maria:

Veel gezien, maar wel heel vermoeiend dus. In Japan krijgen ze jullie zelfs aan het rennen.