Mendoza, Argentinia - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Mendoza, Argentinia - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Mendoza, Argentinia

Door: Dick.

Blijf op de hoogte en volg Dick

25 Februari 2014 | Argentinië, Mendoza

Vandaag zijn we met een taxi naar Bodegas Salentein geweest.Dat is een heel eind rijden, ongeveer anderhalf uur en omdat het ook vandaag een regenachtige dag was, konden wij niet zoveel zien van de omgeving. Er hing een zwaar pak grijze wolken en ook de bergen waren jammer genoeg uit het zicht. Salentein is een verrassing. Een groot ontvangstgebouw met restaurant, een kunstgalerij en een bioscoop, midden tussen de wijnvelden. Even verderop is de wijnmakerij, ook een heel bijzonder gebouw. Natuurlijk werd de rondleiding met uitleg over het wijn maken afgesloten met een proeverij. Na de lunch weer met de taxi op stap, nu naar Mendoza stad om onze huurauto op te halen. Er stond een dikke bak op ons te wachten, een Toyota HILUX PickUp 4WD, Turbo en nog wat. Gelukkig reed de taxi voor ons uit om de stad weer uit te komen, allemaal kleine eenrichtingverkeer straatjes en het was ondertussen even na zessen, dus spits. Na een half uurtje waren wij weer in ons hotel. Morgenvroeg koffers pakken en gaan we naar het volgende adres in Valle Fertil, in de buurt van San Juan. In de beschrijving staat dat het ongeveer 5 uur rijden is, maar we kregen ook een waarschuwing voor "bad weather conditions and floods in San Juan". De vele regen van de afgelopen dagen is zeldzaam voor deze tijd van het jaar en de lokale bevolking en de wegen lijden er wel onder.

• 26 Februari 2014 - 09:51

Henk En Margriet :

Ola

Wat jammer nu die vele regen en kou. Hopelijk is dit maar van korte duur en klaart het snel op weer terug naar de 30 graden.
    Rij voorzichtig in die grote bak .
    Xxjes HeMa

• 26 Februari 2014 - 20:52

Berend En Hanneke:

Wat jammer van de gemiste uitzichten en jullie hebben nu vast wel warmere jasjes bij je.
    En wel voorzichtig hè, met die toyota huppelepup.
    Of liever met jullie zelf.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Goeie reis !!!