Takamatsu, Japan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Visser - WaarBenJij.nu Takamatsu, Japan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Takamatsu, Japan

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

06 Oktober 2019 | Nederland, Amsterdam

Het is nu zondag 6 oktober, gisteren zijn wij met de trein van Kyoto naar Takamatsu gereisd, eerst de supersnelle en daarna een lokale trein. Op het station van Kyoto was het enorm druk, maar inmiddels weten wij hoe wij naar het juiste perron moeten.
Katamatsu ligt op een eiland, de trein kan over een enorme brug, de Seto Ohashi brug. De plaats is beroemd om het Ritsurin Park, dat het mooiste park van Japan wordt genoemd, dus wij erheen. Het was inderdaad prachtig, erg groot en het ligt aan de voet van de berg Shiun, mede daardoor ziet het er overal sprookjesachtig uit. Wij werden rondgeleid door een senior enigszins Engels sprekende gids, die dit op vrijwillige basis doet, en zich nogal nadrukkelijk aanbood. Wij waren wel blij met hem want hij weet de mooiste plekjes en vertelt er interessante verhaaltjes bij.
Vandaag, zondag, zijn wij naar het eiland Naoshima geweest, een klein uurtje varen met een grote veerboot. Ons hotel, het JR Clement hotel, staat aan de haven, dus dat was gemakkelijk. Op het eiland is allerlei kunst te bewonderen, in een aantal musea, in diverse huizen en gebouwen maar ook veel buiten. Het belangrijkste museum had ruim vooraf geboekt moeten worden, dus helaas, maar wij hebben heerlijk gewandeld en genoten van wat wij wel mochten bekijken. Na de cruise weer terug naar Takamatsu nog even door de stad gelopen en zometeen gaan wij lekker eten in een Italiaans(!) restaurant, hier aan de haven Mikayla. Vanbuiten ziet het er veelbelovend uit, wij gaan het proberen. Morgen weer verder, naar Hiroshima.

• 06 Oktober 2019 - 12:02

Henk En Margriet :

Jullie hebben weer veel gezien en prachtige foto’s gemaakt.

• 06 Oktober 2019 - 12:26

Ger En Maria:

Wat een afwisseling van indrukken; kunst, natuur en heerlijk eten in het vooruitzicht. de foto's van het park zijn prachtig.

• 06 Oktober 2019 - 13:39

Blacky:

Wat een mooi verslag weer. Indrukwekkend en beeldend. We genieten een beetje met jullie mee. Leuk de foto’s. Groetjes uit een regenachtig Epe. Annie en Blacky (ps Afke en Buba wandelen vrolijk met ons tussen de buien door)...

• 06 Oktober 2019 - 15:46

Hanneke:

Bijzonder om te zien, “ kunst pompoenen”...afwisselend landschap..mooi hoor.
    En dan morgen Hiroshima met zijn geschiedenis...

• 06 Oktober 2019 - 19:07

Bert:

Niet te vergelijken met enig ander land denk ik. Wat veel indrukken. En wij zien natuurlijk maar een paar plaatjes. Dat zal straks weer terug in Epe nog een heel verhaal worden...

• 06 Oktober 2019 - 19:11

Corrie:

Wat een ervaringen allemaal. Bijzonder hoor, deze vakantie. Mooi om zo mee te kunnen genieten. Benieuwd hoe wat jullie morgen ervaren. liefs vanuit een zeer nat Haarlem.

• 06 Oktober 2019 - 21:25

Erik:

Die kunstenares ken ik, doet alles met stippen. Mooi hoor.

• 07 Oktober 2019 - 11:47

Hylk&Sonja:

Mooi meereis verslag wederom genoten.We zijn benieuwd naar morgen.