Salta, Argentinie - Reisverslag uit San Lorenzo, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Salta, Argentinie - Reisverslag uit San Lorenzo, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Salta, Argentinie

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

10 Maart 2014 | Argentinië, San Lorenzo

In plaats van in een klein hokje achter de receptie in het hotel op een oude pc, nu weer op mijn eigen MacBook, op een terrasje in Salta (San Lorenzo). Wij zijn weer terug in de bewoonde wereld, in de buurt van het vliegveld waar we over een uurtje onze auto moeten inleveren. Gisteren, zondag, hebben we het rustig aan gedaan, wel een stukje gereden, de buurt een beetje verkend en een paar kleine plaatsjes bezocht. Anke heeft wat last van de hoogte, hoofdpijn en last van de buik, dus we zijn niet de bergpas opgereden. Purmamarca ligt op ruim 2000 m. en de pas is ruim 4000 m. Het was mooi weer, het ligbed bij het zwembad, boek en wijntje erbij, het is per slot van rekening vakantie. De bergen zijn hier prachtig, allerlei kleuren, heel afwisselend, ook hier grote, nu droge rivieren, soms wel een km. breed. Wat een geweld moet dat zijn als deze rivieren vol met water zijn. Het is hier, anders dan het woestijngebied waar we vorige week door reden, heel mooi groen, een landbouwgebied.
Ze hebben hier een siësta van 13.00 tot 18.00 uur. Dan zijn de meeste winkels dicht en ook de kraampjes in de dorpjes zijn afgedekt en onbemand. Dan van zes tot een uur of tien weer open. Wij hebben dus niet zo veel "gewinkeld", maar al die vrolijke kleuren, het is wel een heel gezellig gezicht. Zometeen naar het vliegveld, twee uurtjes vliegen en dan zijn wij in Iguazu, wij verblijven in een hotel in het natuurpark vlak bij de watervallen, maar in Brazilie, net over de grens van Argentinie.

• 10 Maart 2014 - 20:07

Hylke&sonja:

Goede vlucht en veel plezier de laatste vakantie dagen.
    Groeten h&s

• 10 Maart 2014 - 23:22

Ger En Maria:

Hoi allebei,

Geniet maar even van de rust en een goede vlucht.

Groeten,

Ger en Maria

• 11 Maart 2014 - 06:43

Berend En Hanneke:

Spectaculaire beelden schets je, nu dan even andere uitzichten.
    Goeie reis verder.
    Liefs van ons