Mendoza, Argentinia - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu Mendoza, Argentinia - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Dick Visser - WaarBenJij.nu

Mendoza, Argentinia

Blijf op de hoogte en volg Dick

24 Februari 2014 | Argentinië, Mendoza

Vandaag, maandag, is het een regenachtige dag. Soms regent het heel hard en is er onweer, soms regent het wat minder, maar het is niet droog. De temperatuur is gezakt van 30 naar 16 graden en ons mooie uitzicht op de Cerro Aconcagua, de hoogste bergtop van de Andes (6.960 m.) is verdwenen. Jammer, ook al omdat voor morgen hetzelfde weer wordt verwacht. Vanmorgen wat rondgehangen, leuk gepraat met mede lotgenoten, koffie gedronken en veel gelezen en vanmiddag toch maar op bezoek naar Bodega Tapiz, waar de wijnen worden gemaakt. Het was interessant en lekker, we hebben een aantal wijntjes mogen proeven, soms zelfs uit de grote ketels. Ons gepland bezoek aan het centrum van Mendoza hebben we laten schieten, want in de regen lopen daar houden we al niet van als we in NL zijn en in je vakantie is dat al helemaal niets, zeker met deze kou. Wij verblijven hier midden in de Ucovallei, met tientallen wijnmakerijen, morgen gaan we een heel eind rijden want wij willen wel eens bij Bodegas Salentein op bezoek, een wijnmakerij met NL roots en met voor ons welbekende wijn.

• 24 Februari 2014 - 22:13

Julie:

Oeioeioei wat een fijne dingen maken jullie mee!! Die foto met de Andes op de achtergrond: waanzinnig!! Mochten jullie rond Mendoza nog een wijnhuis tegenkomen dat Santa Julia heet, nemen jullie dan een flesje Torrontés voor me mee??? :-) Geniet!!! xx Julie

• 24 Februari 2014 - 22:48

Monique:

Dus morgen het Pon- wijngoed bezoeken. Heerlijke wijn!

• 25 Februari 2014 - 17:35

Ger En Maria:

Hoi,

Weer valt dan even tegen. Hopelijk hebben jullie droog weer bij het bezoek aan de wijnmakerij. Hier waren het 2 mooie dagen van 14 graden. Nu ik dit typ begint het te miezeren.

Groeten,

Ger en Maria

• 25 Februari 2014 - 20:49

Hylke&sonja:

Na regen komt zonneschijn. Lijkt ons geen straf om een mooie bodega te bezoeken.

• 26 Februari 2014 - 14:31

Monique Hamer:

Ha Dick en Anke,
    Wij waren op familiebezoek in de VS toen ik voor het eerst de mailtjes addu zag langskomen.
    op mijn Iphone. Na een paar dagen realiseerde ik me dat ze van jullie kwamen en dat jullie bezig zijn met een mooie trip door Argentinia. Leuk om alle belevenissen weer te kunnen lezen.
    In Georgia hebben we ook verschillende wijnproeverijen bezocht en de "smaak" weer helemaal te pakken gekregen. Zo zal het jullie ook zeker vergaan. Veel plezier daar geniet ervan!
    Wij zijn weer terug in Doorn.
    Hartelijke groet,
    Monique en Rob